Nieuws

Blink charging staat niet stil!

Van EV Rijbereik Angst naar Zekerheid!

Ben je nog steeds in de greep van de beklemmende angst voor een lege batterij wanneer je overweegt over te stappen op een elektrisch voertuig (EV)? Geen zorgen, we duiken in de nuances van dit veelvoorkomende probleem en onderzoeken hoe de wind draait naar een geruststellende staat van Range Confidence.

Wat zijn EV Rijbereikangst en -zekerheid?

  • EV bereikangst is de vrees om zonder stroom te komen zitten en gestrand te raken. Bereik zekerheid is het tegenovergestelde.
  • De huidige EV’s hebben een grotere batterijcapaciteit, waardoor EV-chauffeurs minder vaak hoeven op te laden.
  • De groeiende laadinfrastructuur voor EV’s thuis, op het werk en onderweg creëert bereik zekerheid.
  • Niveau 2 opladen ondersteunt thuis en op het werk, en DCFC ondersteunt vloten en roadtrips.
  • De EV-markt is hier en nu.

 

De EV-markt heeft de overstap gemaakt, en dat zou jij ook moeten doen.

De markt voor elektrische voertuigen (EV) is er, en de zorgen over het vinden van een laadlocatie voor je EV verminderen snel.
Hier is wat toekomstige EV-bestuurders moeten weten over het rijden in EV’s met een gevoel van veiligheid en vertrouwen.

 

 

What Is EV Rijbereikangst?

Ontdek de geruststellende vrijheid van onbegrensd elektrisch rijden. In het verleden kampten vroege gebruikers van elektrische voertuigen met de vrees voor “rijbereikangst” of “range anxiety”. Ze leefden in constante zorg dat hun batterij-elektrische voertuigen (BEV’s, ook wel volledig elektrische voertuigen genoemd) hen in de steek zouden laten, ergens langs de weg. Maak nu een einde aan die zorgen en omarm de grenzeloze mogelijkheden van elektrisch rijden.

Deskundigen beweren dat bereikangst voornamelijk psychologisch is. Net zoals bestuurders van voertuigen met verbrandingsmotoren verschillen in hoe vaak ze een tankstation bezoeken, kunnen EV-chauffeurs ook hun laadgewoonten variëren op basis van persoonlijkheid en acceptabel risico. Zoals een Duitse studie over psychologisch bereik opmerkte: “gebruikers vermijden kritieke en potentieel stressvolle bereik-situaties door te plannen voor aanzienlijke bereikreserves… Bereikreserves zijn waarschijnlijk ook aanwezig bij conventionele voertuigen met verbrandingsmotoren, maar ze zijn relevanter voor het gebruik van EV’s.” Aangezien het tanken of opladen van een voertuig monitoring en aanpassing van het voertuiggebruik vereist, moeten bestuurders hun voorkeurs-“reserves” aannemen op basis van een risicobeoordeling en zelfbegrip. Dat betekent het creëren van een persoonlijke reserve om de bereikangst te verminderen.

EV-chauffeurs benadrukken consistent dat hun zorgen over het rijbereik verminderen zodra ze achter het stuur van hun EV kruipen. Hoewel nieuwe eigenaars aanvankelijk het gebrek aan kracht als een struikelblok voor de aanschaf van een EV noemden, geeft de meerderheid aan dat hun oorspronkelijke bereikangst na enkele maanden geleidelijk verdwijnt.

Het jaar 2022 kenmerkte zich als een hoogtepunt voor de elektrische voertuig (EV) industrie, met een opmerkelijke stijging in populariteit van elektrische auto’s en als resultaat solide verkoopcijfers. Volgens EV-Belgium zou een factor die heeft bijgedragen aan deze bloei de aanzienlijke toename van openbare laadstations in 2022 kunnen zijn. Ons land heeft vorig jaar maar liefst 13.000 openbare en semi-openbare laadstations geïnstalleerd.

 

Waarom blijft de bereikangst bestaan?

Het is eenvoudig: bestuurders zijn gewend aan tanken bij tankstations, en simpelweg voorbijrijden zonder te stoppen kan een gevoel van ongemak over de batterijcapaciteit veroorzaken. Maar wat deze bestuurders van voertuigen met verbrandingsmotoren zich niet realiseren, is dat 80 tot 90% van het opladen thuis of op het werk plaatsvindt, terwijl de bestuurder geparkeerd staat. De “bijvullen”-mentaliteit van de EV betekent dat bestuurders niet snel zonder stroom zullen komen te zitten, omdat ze doorgaans “bijvullen” wanneer ze een laadstation zien. Met technologische vooruitgang en de wijdverbreide ontwikkeling van laadinfrastructuur vindt er een verschuiving plaats van bereikangst naar bereik zekerheid.

Blink Charging vierde onlangs ons tweede opeenvolgende recordkwartaal, met 5.956 laadstations gecontracteerd, ingezet of verkocht tijdens Q3, en een nieuw totaal van bijna 85.000 Blink-laadstations wereldwijd. Deze uitbreiding en bijdrage van verschillende bronnen zijn veelbelovend, omdat we nieuwe infrastructuur voor elektrische voertuigen verwachten. Dit betekent dat EV-eigenaren nu kunnen ontspannen en er zeker van kunnen zijn dat de EV-gemeenschap hier is om hen te ondersteunen.

 

Hoe het uitbreiden van de laadinfrastructuur voor EV’s bereik zekerheid creëert

Het vergroten van de laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen (EV’s) is fundamenteel voor het creëren van bereikzekerheid. In essentie draait bereikzekerheid om het verhogen van de beschikbaarheid van laadstations voor EV’s, mogelijk gemaakt door investeringen van zowel de publieke als private sectoren. Een cruciaal aspect is dat de snelle expansie van snellaadnetwerken ook zorgen wegneemt met betrekking tot de actieradius van elektrische voertuigen tijdens lange afstanden. Snellaadstations zijn nu wijdverspreid, waardoor laadtijden worden verkort en het gemak toeneemt voor bestuurders die lange afstanden afleggen.

 

Het Belang van thuislaadoplossingen voor Range Confidence

De meeste EV-eigenaren laden hun voertuigen regelmatig of altijd thuis op. Daarom is het versterken van het vertrouwen in de actieradius van volledig elektrische voertuigen nauw verbonden met toegankelijke en betaalbare thuisoplaadopties. Opladen thuis betekent dat EV-eigenaren elke dag wakker worden met een volle batterij, waardoor ze frequent stoppen bij openbare oplaadstations vermijden.

 

Het opladen van je Plug-in Hybride Elektrische Voertuig (PHEV) thuis kan worden gedaan met een slim oplaadsnoer zoals de Blink PQ 100. Deze smart cable is ontworpen voor gebruiksgemak en draagbaarheid. De PQ 100 vereist geen installatie en kan eenvoudig worden opgeborgen in de kofferbak van het voertuig terwijl je onderweg bent.

 

 

Een andere optie is de Blink PQ 150, die EV-bestuurders een handig alternatief biedt voor thuis opladen met de mogelijkheid om hun voertuigen overal en altijd op te laden! Met de Blink PQ 150 is geen installatie vereist bij gebruik van de standaard stekker. Optimaliseer echt je laadervaring door één van de slimme accessoires te gebruiken waarmee je tot 22 kW (!) kunt opladen op industriële stekkers, die je eenvoudig thuis kunt installeren. Door zijn compacte formaat is het eenvoudig op te bergen in je EV, wat het opladen thuis en onderweg vereenvoudigt.

 

 

De Blink Curved Charger is een residentieel laadstation dat thuis opladen eenvoudig maakt. Ontworpen om veelzijdig en aanpasbaar te zijn, met meerdere installatieopties, amperage-instellingen en connectiviteitsopties. Deze residentiële EV-lader biedt variabele stroom van 16 tot 32 ampère, geschikt voor installaties met enkele fase en driefasige aansluitingen. Eenvoudige installatie, gecombineerd met gegevensconnectiviteit, maakt op afstand ondersteuning en activering van back-office verbindingen mogelijk.

 

 

Vandaag de dag zijn bestuurders ook op zoek naar geavanceerde Level 2 thuisladers die sneller en efficiënter opladen. De Blink EQ 200-lader is een slimme, betaalbare, schaalbare en compacte laadoplossing geschikt voor kleine ruimtes. Verkrijgbaar in verschillende configuraties kan de EQ 200 worden aangepast aan de specifieke behoeften van bijna alle marktsegmenten.

 

De EV-markt is nu

De overgang van bereikangst naar bereik zekerheid markeert een belangrijke mijlpaal in de toenemende acceptatie en adoptie van elektrische voertuigen. Aangedreven door technologische vooruitgang, een groeiende laadinfrastructuur en een verhoogd publiek bewustzijn, kunnen bestuurders nu overstappen van EV bereikangst naar bereik zekerheid.