Blink charging staat niet stil!

Blink: Terugblikken op een jaar van innovatie en groei!

Terugblikkend op een jaar van transformatie en vooruitgang, viert Blink de mijlpalen en uitdagingen die 2023 hebben gevormd. Sluit je bij ons aan terwijl we terugkijken op onze reis, gekenmerkt door innovatie en groei, terwijl we de wereld van elektrisch voertuig opladen blijven vormgeven.

Bij het afsluiten van weer een transformerend jaar bij Blink, is het tijd voor ons om terug te kijken op de mijlpalen, uitdagingen en groei die we hebben doorgemaakt in onze missie om het landschap van elektrisch voertuig (EV) opladen te veranderen. 2023 was een transformerend jaar voor ons, met significante veranderingen en opmerkelijke vooruitgang, allen aangedreven door onze toewijding aan innovatie en klantgerichte oplossingen.

Na het omarmen van nog een jaar vol transformatie bij Blink, is het tijd om te reflecteren op de mijlpalen, uitdagingen en groei die ons hebben gevormd tijdens onze reis om het landschap van elektrische voertuig (EV) opladen te definiëren.
2023 was een jaar van transformatie, waarin opmerkelijke veranderingen en vooruitgang de boventoon voerden, allemaal mogelijk gemaakt door onze onwrikbare toewijding aan innovatie en klantgerichte oplossingen.

Rebranden van Blue Corner naar Blink

Eén van de sleutelmomenten van onze reis was de herpositionering van Blue Corner naar Blink Charging. Na de overname in 2021 gaat het voormalige Blue Corner nu verder als Blink Charging, wat het bedrijf positioneert voor verdere expansie in Europa. Deze strategische beslissing omvatte onze visie om te evolueren en af te stemmen op onze groeiende diensten en aanbiedingen. Blink vertegenwoordigt onze toewijding aan snelle, betrouwbare en toegankelijke EV-laadoplossingen die tegemoetkomen aan de wereldwijd veranderende behoeften van onze klanten.

Blink Charging is een toonaangevende wereldwijde fabrikant, eigenaar, exploitant en leverancier van elektrische voertuig (EV) laadapparatuur en -diensten van eersteklas EV-laadstations en infrastructuur. We zijn de dynamische kracht die de revolutie van elektrische voertuigen vooruitstuwt. Onze reis begon in de levendige staat Florida en heeft ons naar een prominente positie gebracht bij de top drie spelers op de Amerikaanse EV-infrastructuurmarkt. Maar onze impact beperkt zich niet tot Amerikaanse kusten. De innovatieve producten en diensten van Blink Charging hebben een onuitwisbare indruk achtergelaten over de hele wereld, in regio’s zo divers als Latijns-Amerika, India, het VK, Ierland, Luxemburg, Nederland en Griekenland, en nu brengen we de wereldwijde ervaring en expertise op het gebied van EV-laden van het bedrijf naar België.
Lees meer over onze transitie naar Blink

Enkele van onze projecten in de kijker

Het afgelopen jaar stortten we ons op diverse projecten om de ervaring van het opladen van elektrische voertuigen te transformeren. Onze focus op thuisinstallaties sprong eruit. Met maar liefst 7500 nieuwe thuisladers, waarvan 80% via leaseovereenkomsten, hebben we het opladen van EV’s aanzienlijk gemakkelijker en toegankelijker gemaakt voor huiseigenaren.

Met trots lanceerden we dit jaar ook drie gloednieuwe Blink-producten: de Blink PQ 100PQ 150 en de EQ 200. Een duidelijk signaal van de groeiende vraag naar gebruiksvriendelijke oplaadtechnologieën.

Blink EQ 200 - BluePointIn de drie BluePoint-locaties in België – Brussel, Antwerpen en Luik – hebben we een reeks oplaadoplossingen geïnstalleerd. In Brussel hebben we 36 Dual Wall Boxes en 10 Classic Single Wall Boxes geïnstalleerd. Ondertussen hebben Antwerpen en Luik respectievelijk 30 en 45 EQ 200 opladers, wat bijdraagt aan de toegankelijkheid van het opladen van EV’s op deze drukke vergader- en evenementenlocaties.
Lees meer over deze 10-jarige samenwerking!

EQ 200 at Healthcare Facility

Onze samenwerking met CHC Ziekenhuizen in Luik is werd ook uitgebreid. Blink heeft geïnvesteerd in het installeren van maar liefst 62 EQ 200 opladers op 5 van hun ziekenhuislocaties, 1 centraal magazijn en 9 woonzorgcentra in Luik, waardoor onze bereikbaarheid binnen de gemeenschap verder wordt vergroot.
Ontdek meer over dit project!

Minister Lydia Peeters and Managing Director of Blink Charging Belgium Olivier Van Schap

Bovendien betrof onze inspanning bij Hoppin Point Park & Ride Massenhoven aanzienlijke investeringen in EV-laadinfrastructuur. We hebben snelle (DC) en langzame laadpunten (AC) geïntroduceerd en zelfs milieuvriendelijke oplossingen toegepast, zoals het installeren van een groen dak op een hoogspanningscabine, waardoor we niet alleen laadoplossingen bieden, maar ook een positieve bijdrage leveren aan het milieu. Met gemakkelijke toegang tot het opladen van elektrische auto’s onderweg en handige carpoolopties is er geen excuus om geen deel uit te maken van de duurzame transportbeweging. Maak gebruik van deze nieuwe faciliteiten en geniet van een meer duurzame, kosteneffectieve en maatschappelijk verantwoorde manier van reizen.
Ontdek hier meer over deze installatie!

Lantis Park & Ride parking facilities with Blink EV Charging Solutions

En nu we het toch hebben over parkeer- en overstapfaciliteiten, willen we graag het licht laten schijnen op de volgende installaties op de Park & Ride-locaties in Antwerpen, namelijk Linkeroever, Luchtbal en Merksem. Blink heeft de bestaande laadinfrastructuur van drie 50 kW DC-laders uitgebreid en kondigde de toevoeging aan van een extra 100 kW DC-lader op elk van deze locaties! Hiermee komen we op een totaal van 6 DC-laders en 60 AC-laders verspreid over deze 3 parkeer- en overstaplocaties. Nu kunnen EV-bestuurders die deze Park & Rides bezoeken zorgeloos laden zonder last te hebben van actieradiusangst of de noodzaak om drukke stadscentra te doorkruisen. Onze verbeterde laadsystemen bieden snellere laadtijden, wat gemak en vertrouwen biedt tijdens jouw verplaatsingen.
 Ontdek hier meer over deze installaties.

Groep Bernaerts - Blink Charging Belgium

Dit jaar heeft Groep Bernaerts, een vastgoedgroep gericht op kantoren binnen de driehoek Antwerpen-Gent-Brussel, ook een opmerkelijke stap gezet naar duurzaam transport. Ze hebben 65 nieuwe EQ 200 laadstations geïntroduceerd, beheerd door Blink, gevestigd in het Antwerp Ring Center in Antwerpen en op het Business Park-terrein in Mechelen. Deze laadstations zijn toegankelijk voor hun huurders tegen marktconforme tarieven, wat het gebruik ervan stimuleert.

Deze installaties zijn meer dan alleen cijfers; ze vertegenwoordigen onze toewijding om een duurzame toekomst te bevorderen voor iedereen. We zijn toegewijd aan het toegankelijker, handiger en milieuvriendelijker maken van EV-laden in diverse omgevingen, van zakelijke locaties tot ziekenhuizen en publieke plekken. Als we vooruitkijken, zijn deze succesvolle projecten mijlpalen in onze voortdurende reis naar een groenere en meer duurzame toekomst. Bedankt dat u deel uitmaakt van dit impactvolle initiatief!

Het stimuleren van groei door middel van nieuwe abonnementen!

Blink Charging EV Charge Card

Bij Blink meten we succes niet alleen in cijfers, maar ook in de gemeenschap die we opbouwen. Het aantal actieve abonnees voor onze laadpassen groeide aanzienlijk, een bewijs van het groeiende aantal EV-liefhebbers dat op Blink vertrouwt voor hun laadbehoeften. Deze groei onderstreept onze toewijding om onze klanten naadloze en toegankelijke laadervaringen te bieden.

Het afgelopen jaar heeft Blink zich vol toewijding ingezet, grote stappen zettend om de infrastructuur voor het opladen van elektrische voertuigen (EV’s) op diverse locaties uit te breiden. Onze succesvolle installaties hebben een tastbaar effect gehad, gemeenschappen versterkt en duurzame mobiliteit gestimuleerd.

Belofte voor groei en innovatie

De EV-sector evolueert voortdurend en bij Blink omarmen we deze dynamiek. We beloven om door te gaan met groeien en het verbeteren van onze diensten om voorop te blijven lopen in innovatie. Onze onwrikbare toewijding aan het verbeteren van klantenservice en ervaring blijft een topprioriteit. We hebben aanzienlijke vooruitgang geboekt op deze gebieden en streven ernaar deze processen verder te verbeteren om ongeëvenaarde tevredenheid voor onze klanten te waarborgen.

Dankbaarheid en Inspirerende Gedachten

We willen onze oprechte dank betuigen aan onze klanten die een integraal onderdeel zijn geweest van onze reis. Jullie vertrouwen en steun hebben ons vooruit geholpen. Terwijl we vooruit kijken, belooft de toekomst van EV-laden veel goeds. Elke installatie, elke geplaatste lader en elke nieuwe abonnee vertegenwoordigt een stap naar een groenere, meer duurzame toekomst. Samen banen we een weg naar een wereld waar elektrische mobiliteit niet alleen een keuze is, maar een norm – een ecosysteem waar Blink zich toe verbindt om te koesteren.

Samengevat is de reis van Blink door het afgelopen jaar er een geweest van groei, transformatie en toewijding. Terwijl we de uitdagingen en kansen omarmen die voor ons liggen, blijft onze toewijding aan innovatie en klanttevredenheid onveranderd. Bedankt dat u deel uitmaakt van onze reis, en laten we toosten op een toekomst waar Blink vooruitgang symboliseert naar een schonere, meer verbonden wereld.

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en tips door ons te volgen op:

✅ Facebook: Blink Charging Europe

✅ Instagram: Blink Charging Belgium